Lietuvių skundai dėl Europos Sąjungoje pažeistų vartotojų teisių

Prabėgus vasarai įdomu apžvelgti Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje gautus skundus. EVC Lietuvoje taikiu būdu ir nemokamai nagrinėja vartotojų prašymus dėl informacijos suteikimo ir skundus dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, įsigytų kitoje nei vartotojo gyvenamoji vieta Europos Sąjungos (ES) valstybėje narėje bei Norvegijoje ir Islandijoje. EVC priklauso Europos vartotojų centrų tinklui (ECC-Net), kurį sudaro Europos vartotojų centrai, esantys minėtose šalyse.

Į EVC kreipiasi vartotojai, kuriems problemų kilo keliaujant, atostogaujant, perkant internetu ar parduotuvėje, tad visi skundai turi užsienio elementą.

Atsižvelgiant į paskutinių metų statistiką, beveik nuolatos pirmauja skundai dėl pažeistų oro keleivių teisių. Verta atsiminti, kad oro vežėjas privalo Jus raštu informuoti apie Jūsų teises, jei skrydis atšaukiamas, atidedamas daugiau nei 2 valandoms arba Jus atsisakoma vežti. Šioje informacijoje turi būti nurodyta visa keleiviams priklausanti pagalba, kompensacijos ir kontaktai, kur kreiptis, jei teisės buvo pažeistos. Lietuvis įsigijo lėktuvo bilietą iš Briuselio į Kankuną, tačiau skrydis buvo atidėtas dėl neaiškių priežasčių ilgam laikui. Vartotojas užpildė prašymą kompensacijai gauti, tačiau į jį net nebuvo atsakyta.

Nemažai skundų sulaukiame ir dėl dingusio, vėluojančio, sugadinto ar net apvogto bagažo. Lietuvė skrido iš Romos į Vilnių. Atsiimdama bagažą, ji pastebėjo, kad lagaminas yra prasegtas, taigi kelionės metu buvo apvogtas jos bagažas. Ji paprašė, kad oro uoste būtų užpildyta anketa apie bagažo apvogimą. Keliautojams primename, kad tokiu atveju svarbu nepraleisti terminų. Jeigu bagažas vėluoja, rašytinę pretenziją oro vežėjui reikia pateikti ne vėliau kaip per 21 dieną, nuo tos dienos, kai Jums buvo perduotas vėluojantis bagažas. Jei bagažui padaroma žala – rašytinę pretenziją reikia pateikti tuoj pat arba vėliausiai per 7 dienas.

Neatsilieka ir skundai, gaunami dėl el. prekybos. Lietuvė internetu iš Prancūzijos pirko drabužių, tačiau paaiškėjo, kad vietoje interneto svetainėje nurodomo 5 procentų siuntimo mokesčio, buvo taikomas net 25 procentų mokestis. Perkantieji internetu turėtų atsiminti, kad iš pardavėjo, prieš sudarant sutartį, turi gauti svarbiausią informaciją, kurioje be tiekėjo tapatybės, adreso, pagrindinių prekių ar paslaugų ypatybių ir kitų teisių, turi būti pateikiama ir prekių ar paslaugų kaina, įskaitant visus mokesčius.

Lietuvis iš internetinės parduotuvės Liuksemburge užsisakė motociklininko striukę. Gavęs prekę pastebėjo, kad ji yra netinkamos kokybės. Taip pat dažnai prekės vartotojai negauna, pristatymas vėluoja, o jei persigalvoję dėl užsakymo grąžina prekę pasinaudoję ES teisėje numatytu mažiausiai 7 darbo dienų terminu – teise atsisakyti internetu sudarytos sutarties, pinigų neatgauna.

Visuomet norisi priminti – būkite atsargūs. Jeigu perkate iš įmonės, niekada nepervedinėkite pinigų į asmeninę žmogaus banko sąskaitą, naudokite žinomus ir saugius internetinio mokėjimo metodus. Išvažiuojantiems studijuoti į užsienį – aktualus nuomos klausimas, o čia yra gana didelė tikimybė už paslaugą sumokėti neegzistuojančiai įmonei ar asmeniui.

Kai nepavyksta tokių ir panašių problemų išspręsti su pačiu pardavėju ar paslaugų teikėju, taip pat norėdami gauti išsamesnės informacijos, kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (info@ecc.lt, tel. (8-5) 265 0368, www.ecc.lt, Odminių g. 12, 01122 Vilnius).

Panašūs straipsniai

Leave a Comment